دریک سیستم هیدرولیکی مخزن روغن جایی برای نگه داری روغن هیدرولیک می باشد و غالبا به صورت یک مستطیل می باشد . یک عامل مهم و موثر برای افزایش بازدهی ، طراحی درست و مناسب مخزن روغن است . مخزن روغن در واقع جایی است که درآن آب ، لجن و ذرات فلزی ته نشین می شوند و حباب های هوا می توانند به سطح روغن رفته و از آن خارج شوند.
آرایش مختلف استقرار مخزن چگونه است؟
در روش سنتی ، موتور الکتریکی ، پمپ و دیگر قطعات سیستم هیدرولیک روی قسمت بالایی مخازن روغن نصب می شوند . در بیشتر موارد برای کاهش فضای لازم در سیستم هیدرولیک و جلوگیری ازبازگشت مستقیم نشستی های پمپ ، پمپ درون سیال هیدرولیک قرار می گیرد . به علت تاثیر سیال در استهلاک اصوات ، این گونه سیستم ها صدای کم تری ایجاد می کنند.
در روش دیگر مخزن را می توان در بالای مجموعه پمپ ها نصب کرد . در این روش در ورودی پمپ افزایش فشار ستون سیال به فشار اتمسفر باعث می شود از بروز کاویتاسیون جلوگیری شود همچنین در بالایی مخزن در دسترس است و به آسانی می توان سرویس داخل مخزن را انجام داد.
ابعاد مخزن هیدرولیک باید چگونه باشد ؟
-
-
- شرایط ته نشین شدن ذرات خارجی و آلودگیها وهمچنین خروج هوا در مخزن می بایست فراهم باشد .
- مخزن هیرولیک باید توان پذیرش کل روغن سیستم دارا باشد .
- مخزن هیدرولیک می بایسات به مقدار کافی دارای سطح جتنبی باشد تا حرارت سیستم به وسیله آن دفع شود.
- دربالای مخزن فضای خالی به اندازه 10درصد کل ظرفیت مخزن برای انبساط حرارتی روغن و تخلیه ثقلی خطوط روغن در زمان خاموش کردن سیستم باید در نظر گرفته شود.
- این مخزن نباید اجازه دهد در پمپ هوا وارد شود . مخزن هیدرولیک می بایست قادر باشد آنقدر سطح روغن را بالا نگه دارد تا مانع از ایجاد وضعیت گردابی در کنار ورودی پمپ شود .
- حجم مخزن تا اندازره باید بزرگ باشد که قدرت تامین ورودی سیستم بدون توجه به جریان باز گشتی به مخزن رابرای چند دقیقه داشته باشد .حجم مخزن در سیستم های مجهز به پمپ های جابجایی ثابت می بایست در یک دقیقه معادل سه برابر نرخ جریان و برای پمپ های با جابجایی متغیر در یک دقیقه معادل سه برابر دبی متوسط در نظر گرفته شود.راپیدامی کند و احتمال آسیب پمپ و بروز کاویتاسیون افزایش می یابد
-
محصولات مخزن ما :
مخزن روغن هیدرولیک 405
مخزن روغن هیدرولیک 206
مخزن روغن هیدرولیک پژو
مخزن روغن هیدرولیک 207
مخزن روغن هیدرولیک تیپ 2 (تیپ دو)
مخزن روغن هیدرولیک تیپ 5 (تیپ پنج)
نکات مهم درارتباط با مخزن هیدرولیک در زیر آورده شده است :
-
-
-
- فیلتر خط مکش پمپ برای جلوگیری از ورود هوا به پمپ می بایست به اندازه مناسب زیرسطح روغن و 1 تا 2 سانتی متر بالای کف مخزن قرارمی گیرد.
- درخط مکش یک نشان دهنده خلا نسبی قرارداده شود تا مسدود شدن فیلتر را اعلام کند.
- جهت جلوگیری ازکف کردن روغن ، خط برگشت اصلی باید زیر سطح روغن و در ناحیه مقابل خط مکش قرارداده شود.
- درمخزن ساده ، فشار اتمسفر باعث می شود سیال بداخل خط مکش رانده شود. بنابراین مخزن هیدرولیک از راه مجرای تنفسی ، همواره با اتمسفر در ارتباط باشد.
- برای این که از ورود ذرات جامد و آلودگی های دیگر به داخل مخزن جلوگیری شود . لوله تغذیه مخزن هیرولیک باید فیلتر داشته باشد.
- جهت مشاهده ارتفاع روغن در مخزن یک شاخص شیشه ای باید نصب شود.
- درپایین ترین نقطه مخزن باید مجرای خروجی نصب شود تا بتوانند کامل تخلیه شود.
- رنگ آمیزی جداره داخلی مخزن باید به شکلی باشد که در اثر رطوبت سیال زنگ نزند.
- برای اینکه ذرات آهنی جذب شوند می بایست از مغناطیسی دائمی در مخزن هیدرولیک استفاده کرد.
-
-
محصولات درب مخزن ما :